کد خبر 348385
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷

کارشناس و از مربیان اسبق تیم ملی وزنه برداری گفت: جسارت و شهامت مربیان و وزنه‌بردار چینی سبب شد طلای دسته 85 کیلوگرم از دست رستمی خارج و به نام آنان ثبت شود.

به گزارش مشرق، عطار اشرفی افزود: چینی ها، کره ای ها و ژاپنی ها همیشه در طول ادوار رقابت های وزنه برداری چنین کارهایی را انجام می دهند و در آخرین لحظات و با نشان دادن جسارت و تنها برای موفقیت کشورشان و خوشحال کردن ملت خود وزنه هایی را انتخاب می کند که در تصور کسی نیست.

وی اظهار داشت: این وزنه بردار چینی در حرکت دو ضرب خود وزنه 205 کیلوگرم را بالای سر برد ولی وزنه 211 کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد و برای آنکه بتواند مدال طلای دسته 85 کیلوگرم را کسب کند در حرکت سوم خود با افزایش هفت کیلوگرم، وزنه 218 کیلوگرم را انتخاب کرد و با توجه به اینکه رستمی نتوانست وزنه 212 کیلوگرمی را بالای سرببرد او در آخرین لحظات طلا را از مشت رستمی گرفت.

اشرفی بیان داشت: وزنه 218 کیلوگرمی برای چینی ها بسیار سرنوشت ساز بود و بسیار جسورانه و با شهامت با این موضوع برخورد کردند.

وی ادامه داد: تعجب من اکنون از این است که چرا کیانوش رستمی کسی که مدال برنز المپیک را دارد و اصلا سابقه نداشته دو مرتبه وزنه ای را نزده باشد چرا وزنه 212 کیلوگرمی را دو مرتبه نتوانست بالای سرببرد تا در عین شایستگی مدال نقره بگیرد؟

ملی پوش اسبق تیم ملی گفت: در اینجا مربیان و کادر فنی نقش بسیار مهمی دارند. باید به گونه ای با او صحبت می کردند و به او انگیزه می دادند تا او در مرتبه سوم وزنه 212 کیلوگرمی را بالای سرببرد.

وی با بیان اینکه بهمن زارعی و هادی پانزوان در عین اینکه دارای دانش و تجربه خوب مربیگری هستند اما در جایگاهی نیستند که سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشته باشند، گفت: از سوی دیگر حسین رضازاده به عنوان رییس فدراسیون نباید در کار مربیان دخالت کند و در لحظات حساسی که وزنه برداران روی تخته می روند هیچ توجیهی برای حضور او در کنار ملی پوشان جز دخالت در کار مربیان وجود ندارد.

وی با انتقاد از برگزاری رقابت های رکوردگیری ملی پوشان در فاصله زمانی 25 روز مانده به بازیهای آسیایی گفت: با برگزاری رقابت های انتخابی در فاصله کم به نظر من ملی پوشان از نظر قدرت بدنی دچار افت شدند و این در حالی است که آنان باید بعد از گذشت هشت ماه تمرین تمام قدرت و نیروی خود را برای بازیهای آسیایی ذخیره می کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    کیانوش رستمی یک وزنه بردار حرفه ایه او باید میدانست که چینی ها نمیگذارند به راحتی مدال طلا ازچنگ انها در بره او باید وزنه وزنه 212 کیلو را بالای سر می برد کرمانشاهی ها باغیرتند وپهلوان .....همشهری بازم ممنون
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    حالا اگر طلایی میشد همینا با 180 درجه تغییر موضع اظهار نظر میکردن! خوب بود وقتی قهرمان میشیم چنین انتقاداتی بشه تا اثراتش بیشتر تاثیر گزار باشه.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    خوب حقش بود دیگه
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    دوستان! کیانوش در یک ضرب هم وزنه ها رو راحت نمیزد و تو همه دفعات وزنه روی سرش میچرخید... الکی تقصیر رو گردن یکی دیگه نندازین...
  • محمد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام میگن چوب خدا صدا نداره این وزنه برداران محترمو کوروش باقری به دنیا معرفی کرد و همشون مدیون او هستند اما سال گذشته جوگیر شدند و باعث اخراج او شدند خیلی مغرور شده بودند اگر ایشون بودند حالا کیانوش طلایی بود و 2وزن اول نیز حداقل یک مدال گرفته بودیم واقعا با باقری رفتار بسیار بدی داشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس